Zij gingen je voor 

 

Laura 

Jolanda heeft mij enorm geholpen met opruimen in mijn huis. Ze is een echte aanpakker op een vriendelijke en meedenkende manier, zonder daarbij voor te gaan aan mijn wensen. Dankzij de hulp van Jolanda is mijn huis een stuk opgeruimder en hierdoor heeft zij mij ook aangezet om zelf verder te gaan met opruimen. Ik zou Jolanda zeker aanbevelen als je wat hulp kan gebruiken met opruimen. Liefs Laura 

 

Tonnie

Na het overlijden van mijn man heb ik Jolanda ingeschakeld. Ik wist niet waar ik moest beginnen met opruimen. Jolanda pakte het goed aan met het opbergen en alles overzichtelijk maken. Ze heeft mij ook tips gegeven om zelf verder aan de slag te gaan. Ik beveel haar aan, ze is rustig en heeft een luisterend oor. 

 

Christine

Jolanda heeft mij geholpen met het opnieuw indelen van onze voorraadkast. Je kent het wel, een kast waar inmiddels van alles in wordt gedumpt. Ik schaamde me wel een beetje maar dat is totaal niet nodig bij Jolanda. Ze is onwijs lief maar pakt door. Ze heeft super tips om de boel weer netjes en ordelijk te maken en te houden! We zijn zelfs samen opbergspullen gaan halen (voor niet teveel geld) om het overzichtelijk in te delen. Uiteindelijk moet je het zelf bijhouden maar dat lukt zeker met de tips en tricks van Jolanda. Echt een enorme aanrader!

 

Marleen

Ik ben een startend gezinshuis en er gaat veel tijd op aan het organiseren van mijn planning, afspraken en logistieke uitdagingen, maar in huis hebben de nodige opruim- en uitzoekprojecten geen prioriteit gehad en zijn daardoor niet gebeurd. Het lijkt mij heerlijk dat iemand je even inspireert, een plan heeft en helpt waar te beginnen en waar te eindigen en ook iemand die er voor zorgt dat je een project ook afmaakt. 

En dat was precies wat Jolanda kwam doen! Een heerlijk enthousiast lief en puur mens! Die amper haar koffie op wilde drinken, omdat we tijdens het werken ook wel konden kletsen. 

Dus voordat we gingen bijkletsen de laatste keer, gingen we eerst even een concreet plan maken, hup hup hup, de drie dozen kwamen tevoorschijn en hop, aan de bak!

Vanaf de eerste keer werkte het voor mij heel aanstekelijk! De opruim- en organiseer vibes waren aangewakkerd en ik dacht: die moet ik niet laten uitdoven.

De eerste keer hadden we onze enormmme grote schuur georganiseerd en geloof me: hoe groter, hoe meer zooi je bewaard.

De tweede keer hebben we samen naar mijn weekplanning gekeken om die overzichtelijk te maken met 8 verschillende agenda's.

En de laatste keer hebben we alle voorraadkasten leeggetrokken en opnieuw georganiseerd. En die keer schaamde ik me echt voor elk kastje wat ik open maakte, waar ik dan ook nog weer een paar flessen Chloor vond omdat ze toen 1+1 waren en ik ze even snel ergens neerzette. 

Jolanda vond het helemaal niet schaamtevol, die genoot er enorm van. En heel liefdevol: "Hoe leuk toch!" zei ze steeds, "Dat je nu weet wat je hebt! Ik word hier zo blij van!"

Nou, toen ik over die hobbel heen was en merkte dat ik mij niet hoefde te schamen voor mijn 1+1 hamstervoorraad en over mijn immense schuur met enorme hoeveelheid laarzen en schoenen en tassen met spullen die ik nog naar verschillende mensen moest brengen, inclusief tassen voor de Dorcas winkel en de pleegzorgwinkel etc... kon ik er ook van genieten!

Omdat er weer orde in de chaos kwam, weer overzicht en daarmee rust in mijn hoofd. Hoe heerlijk!!!

Dus of je nu van gekkigheid niet weet waar je moet beginnen, of dat je een paar concrete projecten graag samen zou willen doen, of dat je super georganiseerd bent, maar graag een paar handige tips wilt om het nog handiger en efficiënter aan te pakken.... Neem contact op met Jolanda!

Ze is een heel prettig mens om in je huis te hebben en stelt je enorm op je gemak. Je hoeft je nergens voor te schamen, "want dan is het resultaat nog leuker!" zei ze dan 😉